סוטמה ףא ןוויכ תיתימא ריוא תוריהמ סוטמה ביתנ תיעקרק תוריהמ

Size: px
Start display at page:

Download "סוטמה ףא ןוויכ תיתימא ריוא תוריהמ סוטמה ביתנ תיעקרק תוריהמ"

Transcription

1 מושגים: כיוון אף המטוס: (HDG) Heading מהירות אויר אמיתית: (TAS) True Airspeed נתיב המטוס: (TRK) Track מהירות קרקעית: (GS) Ground Speed המטוס טס בתוך גוש אויר, המהירות האמיתית (TAS) היא מהירות המטוס כלפי אותו הגוש. גוש האוויר בתוכו המטוס טס, זז לכיוון מסוים במהירות מסוימת הנקבע לפי כיוון ומהירות הרוח. כיוון הרוח: כיוון הרוח הוא תמיד מאיפה שהרוח באה: אם יש רוח צפונית, הרוח נושבת מצפון לדרום, ואם יש רוח מערבית (270) הרוח נושבת ממערב למזרח. אם כיוון אף המטוס שווה לכיוון הרוח, יש למטוס רוח אף ואם הוא הפוך ב 180 מעלות יש למטוס רוח גב. :GS בגלל שהמטוס טס בתוך גוש אויר והגוש זז התזוזה של גוש האוויר גורמת למטוס תזוזה שונה כלפי הקרקע, GSזו התזוזה כלפי הקרקע מישור המהירות, ניתן לדמיין רכבת הנוסעת צפונה במהירות 20 קשרים ומכונית נוסעת על הרכבת (מהקרון האחרון לקטר) במהירות 100 קשרים, מהירות המכונית כלפי הקרקע היא 120 קשרים, אם המכונית הייתה נוסעת דרומה (מהקטר לקרון האחרון) מהירותה הייתה 80 קשרים, יש לשים לב שהמהירות על מד המהירות של המכונית היה 100 בשני המקרים כך גם כלפי רוח, אם יש 20 קשרים רוח אף וה TAS הוא 100 המהירות הקרקעית, GS הייתה 80, ואם יש רוח גב, וה TAS הוא 100 ה GSיהיה ככל שהרוח נושבת יותר מהצד, אז ההבדל בין ה TAS ל GS קטן עד שב 90 מעלות כמעט אין הבדל. :TRK בגלל שהמטוס טס בתוך גוש אויר והגוש זז התזוזה של גוש האוויר גורמת למטוס תזוזה שונה כלפי הקרקע, TRK זו התזוזה כלפי הקרקע מישור הכיוון, אם כיוון האף של המטוס (HDG) הוא צפון ונושבת רוח מכיוון 090 (מזרח) כלומר רוח 90 מעלות מימין, הרוח תסחף אותנו שמאלה והנתיב הקרקעי שהמטוס יבצע הוא צפון מערב (הכיוון המדויק תלוי במהירותו) בעיה זו נקראת סחיפת רוח DRIFT) (WIND והנתיב על הקרקע נקרא, TRK -- אם ישנה רוח אף או גב מדויקת, אין סחיפה ואין הבדל בין TRK ל HDG - אם הכיוון על מפה מנק A ל B הוא 330 ז"א שה TRKיהיה 330 ע"מ להגיע מ A ו B וכיוון אף המטוס יהיה אשר יהיה תלוי ברוח.

2 - את הזמן מ A ל B נחשב רק בעזרת מהירות GS משולש הרוחות: זה משולש שצלע אחת מתארת את התקדמות המטוס בתוך גוש האוויר TAS) (HDG /, שנייה מתארת את סחיפת הרוח DRIFT,WIND והיתר מתאר את התקדמות המטוס כלפי הקרקע, GS),(TRK / בדוגמה המטוס טס בכיוון צפון, ויש לו רוח מזרחית מימין 30 קשרים, המהירות האמיתי (TAS) של המטוס היא 100 קשרים, המשולש מתאר מה קרה למטוס אחרי שעה: בתוך גוש האוויר המטוס התקדם 100NM (מייל ימי) בכיוון צפון (360) (כי טס ב 100 קשר). גוש האוויר זז ב 30 קשרים לכן אחרי שעה יסחף את המטוס שמאלה,30NM היתר של המשולש בוא הנתיב שהמטוס מבצע על הקרקע, המהירות הקרקעית היא קשרים (כי עבר בפועל 104.4) NM והסחיפה היא 17 מעלות (תוצאת חישוב) לכן הנתיב (TRK) הוא = 343 בדוגמה השנייה נניח שהמהירות האמיתית (TAS) גדלה פי 2, לכן בתוך גוש האוויר, המטוס יתקדם 200NM בשעה (TAS=200) סחיפת הרוח בשעה תישאר זהה NM) 30). בסרטוט ניתן לראות, כי ככל שנהירות המטוס גדלה (בתוך גוש האוויר) כך השפעת הרוח קטנה וזווית הסחיפה קטנה, והפעם, אה כיוון אף המטוס (HDG) הוא 360 זווית הסחיפה היא 9 מעלות והנתיב הקרקעי הוא: = 351 ככל שמהירות המטוס גבוהה יותר, השפעת הרוח חלשה יותר ביחס ישר (הכפלנו את המהירות פי 2 וחילקנו את זווית הסחיפה ב 2).

3 חוק 1/60: חישוב (לא מדויק לזווית הסחיפה), נניח שזווית הסחיפה היא X אז (מרחק שעברנו / מרחק סחיפה) = (60 / X), בדוגמה השנייה מרחק סחיפה היה 30, נחלק אותו ב (המרחק הקרקעי שעברנו), נכפיל ב 60 ונקבל 9 מעלות סחיפה (את החישוב המדויק נעשה בעזרת פונק' (SIN בדוגמאות שלמעלה, ברוח כזו אם היינו רוצים לשמור נתיב קרקעי צפון (360) היינו צריכים להכניס את האף לרוח לפי זווית הסחיפה, בדוגמא השנייה היינו מכניסים את האף 9 מעלות ימינה, הכיוון שלנו (HDG) היה 009 והנתיב 360 (TRK)

4 התיקון לרוח: כשרוח משפיעה על המטוס, לא משנה מאיזה כיוון היא מגיעה, היא מתפצלת לשני ווקטורים המשפיעים על המטוס במישור של מהירות וסחיפה. מימין ומשמאל במישור של סחיפה ומן האף והזנב במישור של מהירות. אם הרוח נושבת מלפנינו מצד ימין אז ההתפצלות תהיה מלפנים ומצד ימין (ראה תמונות). ואם היא מלפנים ומצד שמאל ההתפצלות תהיה מצד שמאל ומלפנים. וכך גם לגבי רוח גב. בסך הכל יש ארבע שילובי התפצלויות ווקטורים. למשל אם תהיה לנו רק רוח אף אזי ההתפצלות תהיה 100% מעצמת הרוח במישור המהירות ו 0% במישור הסחיפה והרוח תשפיע עלינו רק במהירות במלוא עוצמתה. אם הרוח נושבת מכוון שהוא 30 ימינה מאתנו, הווקטורים יתפצלו מקדימה ומצד ימין ומכיוון שכיוון זה הוא יותר קרוב לכיוון טיסתנו אזי ההשפעה במישור המהירות תהיה גדולה יותר ממשור הסחיפה מצד ימין 85% לעומת 50% בהתאמה (ראה תמונה). אם הרוח נושבת בדיוק 45 מימין אז ההשפעה שלה על שני הווקטורים תהיה שווה והיא 70% על שניהם. אילו הרוח נושבת 60 מימין אז ההשפעה היא כמו 30, רק הפוכה בגלל שהיא קרובה יותר לרוח צולבת המשפיעה עלינו במישור הסחיפה בלבד. ההשפעה 85% מימין ו 50% מכיוון האף. ברוח צולבת (90 ) מימין, המהירות של הרוח מתפצלת כ 100% מימין ו 0% מן האף. כך זה יהיה מצד שמאל וגם ברוח גבית. דוגמא: יש לנו רוח רק מן הגב, אז השפעתה תהיה כ 100% מן הגב ו 0% מן הצד, ואילו היא 30 מן הגב אז 85% מן הגב ו 50% מן הצד וכך הלאה. השימוש בהתפצלות הווקטורים: אנו זקוקים לערכי הווקטורים מפני שאנו רוצים לדעת מהי המהירות הקרקעית שלנו ואת זווית התיקון לרוח. אם יש לנו רוח אף, מהירותנו הקרקעית תקטן.GS=TAS-WIND ואילו יש לנו רוח גב אזי מהירותנו הקרקעית תגדל..GS=TAS+WIND אנו משתמשים בווקטור של הסחיפה כדי למצוא את התיקון לרוח. כדי למצוא את התיקון לרוח אנו צריכים למצוא את עוצמת הרוח הצולבת כלומר מהי עוצמת הרוח הנושבת מכיוון 90 מאתנו ימינה או שמאלה, ואנו נתקן בהתאם.

5 כמות התיקון לרוח: יש חוק אצבע שאומר שאם אנו היינו טסים ב,TAS 60 אז התיקון לרוח היה כעוצמתה ב 90 אלינו. כלומר אם היא הייתה 10 קשרים אז היינו מתקנים.10 נוסף לכך יידוע שאם מהירות המטוס גדלה פי 2 אז התיקון ישתנה ביחס הפוך למהירותנו, כלומר נתקן פי 2 פחות, ובמקרה שלנו רק 5 על כל 10 קשרים רוח צולבת. אם המטוס היה טס ב 180 קשרים שגדולים מ 60 קשרים פי 3 אז היינו מתקנים רק 3 וכך הלאה. דוגמא: אנו טסים בכיוון צפון, 120 קשר ויש לנו רוח מכיוון 330 על 20 קשרים כלומר רוח אף, 30 משמאל. כבר עכשיו אנו יודעים שמהירותנו הקרקעית קטנה ביחס לאמיתית ואנו נצטרך לתקן שמאלה. ידוע לנו שב 30 התפצלות הווקטורים היא 85% מן האף ו 50% מהצד כלומר רוח אף של 17 קשרים וצד של 10 קשרים. מהירותנו הקרקעית תהיה =103 קשרים. מכיוון שיש לנו רוח צולבת של 10 קשרים משמאל. אם היינו טסים ב TAS 60 היינו מתקנים 10 שמאלה אך אנו טסים ב 120 קשרים ונתקן רק 5 שמאלה. בחישוב התפצלות הווקטורים יש לזכור שהווקטור החזק יותר יהיה קרוב יותר לכיוון הרוח ואילו ב 45 מכיוון המטוס, שני הווקטורים יהיו שווים. מציאת כיוון הרוח: באוויר אנו לא יודעים מהו כוון ומהירות הרוח, מפני שהוא שונה מן הקרקע. במטוסים גדולים כיוון הרוח נמצא על ידי מערכת ה INS/IRS ומוצג על צג ה.EHSI או ה INS במטוסים קטנים צריכים לחשב בעצמנו את כיוון ומהירות הרוח האקטואלית שכל כך חשובה בטיסת מכשירים. אפשר למצוא את כיוון ומהירות הרוח רק אם אנו טסים על רדיאל של VOR שיש לו.DME כשאנו שומרים רדיאל אנו רואים איזה כיוון אנו נאלצים לטוס כדי לשמור אותו וההפרש ביניהם יהיה התיקון לרוח, ואילו ההפרש בין ה TAS שלנו ל GS מה DME יהיה הווקטור מן האף. אם ה TAS גדול מן ה GS אז יש לנו רוח אף וההפך. כדי למצוא את הווקטור מן הצד ניקח את זווית התיקון ומהירותנו האמיתית, לפי חוק האצבע הנ"ל אם מהירותנו היתה 60 קשרים, זווית התיקון הייתה שווה למהירות הווקטור מן הצד ואם מהירותנו גדלה פי 2 גם הווקטור מן הצד יגדל פי 2 הפוך מהתיקון לרוח.

6 לאחר שמצאנו את שני הווקטורים, נראה מי משניהם גדול יותר. אם הווקטור מן האף גדול יותר אז יש לנו רוח בין כיוון המטוס לבין כיוון ששווה ל 45 מן הצד, אם הם שווים אז הרוח היא 45 מן הצד ואילו רוח הצד גדולה יותר, אז הרוח היא בין 45 ל 90 מן הצד. ככול שהיחס בין הווקטורים הוא גדול יותר כך הרוח תהיה קיצונית לכיוון קרוב מאוד לאף/גב או קרוב מאוד לצולבת (תלוי מי יותר גדול). מהירות הרוח תהיה בממוצע כ 20% גדולה מעצמת הווקטור הגדול, ואם הם שווים אז היא תהייה גדולה ב 40% מעצמת אחד מהם. דוגמא: אנו טסים על רדיאל TAS , קשרים ובכיוון 275, כלומר מתקנים לרוח 5 ימינה. ה GS מה DME מראה לנו 110 כלומר יש לנו רוח אף של 10 קשרים והיא מעט ימינה. כדי למצוא את הווקטור מן הצד ניקח את זווית התיקון ונכפיל ב 2 ונקבל 10 קשרים. שני הווקטורים שווים, כלומר הרוח בכיוון מעלות מימין. מציאת מהירות הרוח: במקרה של 45, ידוע לנו שמהירות הרוח גדולה ב 40% מערך הווקטורים, לכן מהירות הרוח הנ"ל תהיה 14 קשרים. - ברוח צולבת וברוח אף או גב, מהירות הרוח הכללית תהיה שווה למהירות הווקטור היחיד. - יש לזכור כי במציאת GS על ידי,DME אנו צריכים להיות מיוצבים על רדיאל מסוים ורחוקים לפחות 5 מייל מן התחנה. - אנו יכולים להשתמש בנתון הרוח שמצאנו גם בנתיבים אחרים שאין בהם רדיאל ו.DME יש לזכור כי בחצי כדור הארץ הצפוני, ככול שנטפס כיוון ומהירות הרוח יגדלו ובחצי כדור הארץ הדרומי הכיוון יקטן ומהירות הרוח תגדל בטיפוס.

7 התפצלות הווקטורים תמונות. 30 מימין רוח אף 100% 85% 70% 45 מימין 0% 50% 70% 50% 60 מימין 0% 85% 100%

8 מציאת זמן על הנתיב: במטוסים גדולים מחשב הטיסה FMC מראה לנו את הזמן בו אנו נגיע לכל נקודה ונקודה. במטוסים קטנים אנו חייבים לחשב זאת בעצמנו. כשאנו באוויר אנו לא יכולים לחשב את הזמן המדויק, אנו יודעים שמרחק חלקי מהירות שווה זמן בשעות, אך בדרך זו תמיד נקבל שבר מפני שרוב הנתיבים הם במרחק של דקות. לכן בטיסה נוח לחלק את המרחק למספר המיילים שאנו עוברים בדקה. מספר המיילים שאנו עוברים בדקה הוא המהירות הקרקעית של המטוס GS חלקי 60. למשל אם אנו טסים במהירות קרקעית של 90 קשר, אנו עוברים 1.5 מיילים בדקה ונעשה 30 מייל ב 20 דקות. את המהירות הקרקעית אפשר לקבל מתחנת DME (רק אם אנו טסים על רדיאל של (VOR או על ידי חישוב המהירות האמיתית TAS וההתייחסות לרוח שעליה נדון בהמשך. חישוב :TAS ה TAS משתנה לפי גובה צפיפות שמשתנה לפי טמפ' וגובה לחץ. ככול שהטמפ' תהיה גבוהה מהסטנדרטית וגובה הלחץ יהיה גבוהה, כך גובה הצפיפות יהיה גבוה יותר וה TAS יהיה גדול יותר ביחס למהירות המכשירית.IAS בזמן טיסה קשה לחשב זאת במדויק, אך אפשר לחשב זאת בהתייחסות לגובה בלבד: כל 1000 רגל ה TAS גדל ב 1.5% מהמהירות המכשירית, למשל אנו טסים ב 100 קשרים IAS בגובה 5000 רגל אז ה TAS יהיה 1.5X5=7.5% מעל ה IAS כלומר קשרים. חוק "אצבע" זה טוב עד '10000 בערך, מעליו אפשר לקחת את גובה הטיסה ב FL לחלקו ב 2 ולהוסיף תוצאה זו ל.IAS דוגמא: אנו טסים ב FL 330 וב 270 קשרים.IAS אזי ה TAS יהיה /2=445 קשרים. אחרי מציאת ה TAS מוצאים את ה GS לפי הרוח.

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים,

מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים, אחוזים מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים, לפניכם קובץ ובו מושגים בסיסיים בשאלות אחוזים. הקובץ מכיל 12 מושגים. רצוי לעבור על חומר הלימוד לפני המעבר על המבחנים. ניתן להדפיס קובץ זה כדי שיהיה לפני התלמיד/ה

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת.

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת. 1 (Liquid Crystal Display) תצוגת LCD בפרויקט ישנה אפשרות לראות את כל הנתונים על גבי תצוגת ה- LCD באופן ברור ונוח. תצוגה זו היא בעלת 2 שורות של מידע בעלות 16 תווים כל אחת. המשתמש יכול לראות על גבי ה- LCD

More information

המצפן נכתב ע"י: עומר גרנק נערך ע"י: צוות VFS (לשימוש וירטואלי בלבד) קורס ראייה - CVFR

המצפן נכתב עי: עומר גרנק נערך עי: צוות VFS (לשימוש וירטואלי בלבד) קורס ראייה - CVFR VFS קורס ראייה CVFR VFS CVFR המצפן נכתב ע"י: עומר גרנק נערך ע"י: צוות VFS 1 VFS קורס ראייה CVFR מאז ומעולם המצפן שימש ככלי בסיסי להתמצאות כללית. נווטים בכל תחום השתמשו במצפן על מנת למצוא את הצפון ואת המיקום

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל "קריאת גרפים" בשאלון 801 שבאתר 116

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל קריאת גרפים בשאלון 801 שבאתר  116 קריאת גרפים באתר "עגורים" מופיע סרטון המציג פתרון מלא לכל תרגיל מפרק זה. כנסו באתר לשאלון 801 לפרק "קריאת גרפים" ושם תוכלו למצוא את כל הסרטונים המציגים פתרון לתרגילי המאגר המופיעים בחוברת. בהצלחה!!! 116

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket - New York Times Page 1 of 4 A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket Sam Baris directing customers at Whole Foods in Columbus Circle, where the

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

Theories of Justice

Theories of Justice Syllabus Theories of Justice - 56981 Last update 06-08-2014 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: political Science Academic year: 2 Semester: 2nd Semester Teaching

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום. פתיחה 12 min. min. min. min פתיחה. Copyright 2015

הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום. פתיחה 12 min. min. min. min פתיחה. Copyright 2015 1 U n t er r ich t splan חיבור וחיסור זוויות :Altersgruppe כיתה ד, כיתה ה :Online-Ressourcen מכל זווית אפשרית פתיחה הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום 1 min 20 min 1 2 min 1 2 min מטרות לימודיות להתנסות במודל

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

סוגי פניות בתוכנית הלימודים עיוני משולב מעשי 180 דקות 4 שיעורים

סוגי פניות בתוכנית הלימודים עיוני משולב מעשי 180 דקות 4 שיעורים פרק רביעי זמן הוראה כיתה ד' סוגי פניות עמודים 176-180, 173-174 בתוכנית הלימודים עיוני משולב מעשי 180 דקות 4 שיעורים תכנים ומושגים: סוגי פניות הקדמה: בפרק הקודם למדנו להסיע את הרובוט קדימה ולאחור בעזרת

More information

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 1 Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 2 Attributive Adjectives: Modify a noun; Agree in gender, number, and definiteness with the noun; Follow the noun they modify.

More information

מבחן ניווט חופי מספר 2

מבחן ניווט חופי מספר 2 מבחן ניווט חופי מספר 2 שנת המבחן היא השנה הנוכחית. ענה על השאלות הבאות בדף התשובות: א. סירתך ממוקמת מייל צפונית לכניסה למעגן חדרה, שוקע הסירה 7 מטרים. כיצד תבצע את הכניסה למעגן? )צייר ביד חופשית( ב. מה

More information

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 שאלה )מועד א 2013( לפניך מספר הגדרות: תת מילה של המילה word הינה רצף של אותיות עוקבות של word פלינדרום באורך le היא מילה בעלת le אותיות שניתן לקרוא אותה משמאל לימין וגם מימין

More information

Chofshi.

Chofshi. Chofshi Chofshi For most Western democracies, the concept of freedom is central. One just needs to look at the anthems that inspire its citizenry to capture this point. From America s Star Spangled Banner,

More information

קאז ןבואר 0202 רבמצד

קאז ןבואר 0202 רבמצד ראובן זאק דצמבר 0202 מבוא כללי א. מטרות הניווט החופי בניווט חופי מטרתנו להגדיר את מיקומינו על המפה כאשר אנו נעזרים בנתוני החוף או נתונים המכשירים המשמשים ניווט זה מאפשרים למדוד כל הקשור לחוף ולהעביר מדידות

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

מ ש ר ד ה ח י נ ו ך ה פ ד ג ו ג י ת א ש כ ו ל מ ד ע י ם על ה ו ר א ת ה מ ת מ ט י ק ה מחוון למבחן מפמ"ר לכיתה ט', רמה מצומצמת , תשע"ב טור א'

מ ש ר ד ה ח י נ ו ך ה פ ד ג ו ג י ת א ש כ ו ל מ ד ע י ם על ה ו ר א ת ה מ ת מ ט י ק ה מחוון למבחן מפמר לכיתה ט', רמה מצומצמת , תשעב טור א' ה פ ו י ת ש כ ו ל מ ע י ם על ה ו ר ת ה מ ת מ ט י ק ה כ" ייר, תשע".5.0 מחוון למחן מפמ"ר לכיתה ט', רמה מצומצמת 0, תשע" שלה סעיף תשוות טור ' ניקו מפורט והערות תשוה: סעיף III נקוות תשוה מלה נק' לכל שיעור משיעורי

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey?

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey? Summing up Goals: To facilitate feedback and debrief of the learning period To clarify and fix the Four Hatikvah Questions as the ongoing framework for approaching Israel To begin to concentrate participants

More information

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, April 25,

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל "סטטיסטיקה והסתברות" בשאלון 802 שבאתר

לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל סטטיסטיקה והסתברות בשאלון 802 שבאתר 11 סטטיסטיקה 802 1. לפניכם ההתפלגות של יבול עגבניות בטונות, במספר מסוים של חלקות שדה: 9 7 8 12 7 7 6 8 4 x יבול בטונות שכיחות ממוצע היבול לחלקה הוא 7 טון. מצאו בכמה חלקות שדה יבול העגבניות היה 4 טון? א.

More information

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4 1 מכונת מצבים סופית Finite State Machine (FSM) מודל למערכת ספרתית מכונת מצבים סופית: קלט: סדרה אינסופית של אותיות...,I3,I1,I2 בא"ב input out פלט: סדרה אינסופית של אותיות O

More information

תרגול 8. Hash Tables

תרגול 8. Hash Tables תרגול Hash Tables ds-ps חידה מהשיעור הקודם בכל השקים המטבעות שוקלים ורק בשק אחד המטבעות שוקלים.. מותר לנו לבצע שקילה אחת בלבד! איך נדע מה השק הקל יותר? שקים עם מטבעות ds-ps מה היה לנו דיברנו על מבני נתונים

More information

NJ NCSY Winter Regional פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah

NJ NCSY Winter Regional פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah NJ NCSY Winter Regional 2015 פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah Question: It is Friday afternoon and Barry only has enough money to afford wine for Shabbat Kiddush or Hanukah candles which

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD Anatomy ofa l eader: them oshestory SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD FOR LESSONS IN LEADERSHIP ש מ ות EXODUS CHAPTER 2 א ו י ל ך א י ש, מ ב ית ל ו י; ו י ק ח, א ת-ב ת-ל

More information

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b.

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b. Name Page 1 of 7 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, April 30,

More information

DNS פרק 4 ג' ברק גונן מבוסס על ספר הלימוד "רשתות מחשבים" עומר רוזנבוים 1

DNS פרק 4 ג' ברק גונן מבוסס על ספר הלימוד רשתות מחשבים עומר רוזנבוים 1 DNS פרק 4 ג' שכבת האפליקציה, פרוטוקול ברק גונן מבוסס על ספר הלימוד "רשתות מחשבים" עומר רוזנבוים מאת 1 בסיום הפרק נדע: מה תפקיד פרוטוקול?DNS לשם מה צריך?DNS מהי ההיררכיה של כתובות דפי האינטרנט? מהו,TLD

More information

A-level MODERN HEBREW 7672

A-level MODERN HEBREW 7672 A-level MODERN HEBREW 767 PAPER 1 READING AND WRITING Mark scheme June 00 V1.0 aqa.org.uk Copyright 017 AQA and its licensors. All rights reserved. AQA Education (AQA) is a registered charity (registered

More information

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה תפקידן של עמותות החולים במחקרים ואיסוף PRO סקר בינלאומי על הפסת טיפול ב- גיורא שרף מייסד ומנהל עמותת חולי CML מייסד ומנהל עמותת חלי"ל האור מייסד ומנהל עמותת הגג של כל עמותות ה- CML בעולם CML כנס שנתי של

More information

תוצאות סקר שימוש בטלפון

תוצאות סקר שימוש בטלפון מכון שריד שירותי מחקר והדרכה בע"מ Sarid Institute for Research and Consultation LTD תוצאות סקר שימוש בטלפון חכם בקרב ילדים מבוסס על פאנל "סמול טוק" פאנל ילדים ינואר 2015 מכון שריד מתמחה במתן פתרונות יישומיים

More information

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס אני ואתה: בובר ורוג'רס תרגום ועיבוד: זמירה הייזנר Translated and adapted from The Martin Buber Carl Rogers Dialogue: A New Transcript with Commentary by Rob Anderson and Kenneth N. Cissna, published by

More information

תרגול מס' 01 אלגוריתם דיניץ

תרגול מס' 01 אלגוריתם דיניץ , V תרגול מס' 01 אלגוריתם דיניץ הגדרה: רשת שכבות : תהי N רשת שיורית אשר קיים בה מסלול קצר ביותר מ- אל t באורך k. u V d ( u מכילה את הקודקודים 0 k ). E שכבה של רשת השכבות עבור. ( V, E d הוא המרחק המינימאלי

More information

FAIL CONFR URE ONTING

FAIL CONFR URE ONTING CONFRONTING FAILURE Setting the Stage Harry Potter Author Addresses Harvard Class of 2008 Ihave wracked my mind and heart for what I ought to say to you today. I have asked myself what I wish I had known

More information

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של דר בועז כץ חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ 110102.2. אהלן, לי קוראים בועז כץ 1 אני הצטרפתי פה לפקולטה לפיזיקה לפני שנתיים וחצי, אני אסטרופיזיקאי 1 אגיד

More information

שאלון ו' הוראות לנבחן

שאלון ו' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ו, מועד ב מספר השאלון: 406 016107, י ת ל ג נ א שאלון ו' )MODULE F( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide The Power of Planting: Appreciating

More information

Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits

Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits I. Halakha Puts People Off 1) Rina: I was put in touch with a mentor before I got here if I had any questions, who was a student

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

Relationships: Everything Else is Commentary

Relationships: Everything Else is Commentary Relationships: Everything Else is Commentary Tjj Bus 5 Shabbat Relationships July 22nd, 2017 Source 1 Source 3 Source 2 ויקרא י ט:י ח יח) ל א ת קּ ם ו ל א ת טּ ר א ת בּ נ י ע מּ ו א ה ב תּ ל ר ע כּ מ וֹ א נ י

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Planting for the Future Written

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Ruler, Steward, Servant: Written

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א'

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א' תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן א נ ג ל י ת סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון א' של בחינת הבגרות שסמלו

More information

תוכן העניינים: פרק סדרות סיכום תכונות הסדרה החשבונית:... 2 תשובות סופיות:...8 סיכום תכונות הסדרה ההנדסית:...10

תוכן העניינים: פרק סדרות סיכום תכונות הסדרה החשבונית:... 2 תשובות סופיות:...8 סיכום תכונות הסדרה ההנדסית:...10 תוכן העניינים: פרק סדרות סיכום תכונות הסדרה החשבונית: שאלות לפי נושאים: 3 שאלות העוסקות בנוסחת האיבר הכללי: 3 שאלות העוסקות בסכום סדרה חשבונית: 4 שאלות מסכמות: 5 תשובות סופיות: 8 סיכום תכונות הסדרה ההנדסית:

More information

Free Will I: The Nature, Importance and Dynamics of Free Will.

Free Will I: The Nature, Importance and Dynamics of Free Will. Free Will I: The Nature, Importance and Dynamics of Free Will. 1 Free Will I The Nature, Importance and Dynamics of Free Will: The Rambam writes in Hilchos Teshuva that each Jew is entrusted with free

More information

Debunking the Myth of the Jewish Afterlife The Olami Resources Chaburah October 24, 2018

Debunking the Myth of the Jewish Afterlife The Olami Resources Chaburah October 24, 2018 Debunking the Myth of the Jewish Afterlife The Olami Resources Chaburah October 24, 2018 This shiur is the third in a series of classes inspired by Rabbi Yehoshua Lewis, founder of Olami affiliate Mesorah

More information

שאלון ד' הוראות לנבחן

שאלון ד' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 404 016105, י ת ל ג נ א שאלון ד' )MODULE D( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH?

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? G-D: DON T SEETHE A KID IN IT S MOTHER S MILK! (Shemot 23:19) Mosheh: I see You forbid us to cook the meat of any domestic mammal in the milk of any domestic

More information

טו: and ends on the bottom of

טו: and ends on the bottom of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, January 29, 2017 and we ll send it back

More information

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace Yetzer Shalom: Inclinations of Peace by Rabbi Eh'bed Baw'naw (Christopher Fredrickson) 1 Introduction January 9 th of 2013 started my journey in a new facet of my faith. Being a Torah observant believer

More information

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a The Art of Rebuke Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a Source #2: Commentary of Maharsha Source #3: An additional Maharsha. Source #4a): Talmud Sotah 41b-42a Source 4b) Rashi

More information

מקצוע הרפואה התעופתית החל להתפתח עקב גל מחלות בקרב הנוסעים. ההתפתחות גברה עם עידן החלל בשנות השישים.

מקצוע הרפואה התעופתית החל להתפתח עקב גל מחלות בקרב הנוסעים. ההתפתחות גברה עם עידן החלל בשנות השישים. מבוא לרפואה תעופתית מידי שנה טסים 2 וחצי מיליארד איש ברחבי העולם. אנחנו מתעסקים בסביבה לא טבעית, דהיינו זהו אינו בתחום הביוספרה הרגילה בה נולדנו ואליה נבראנו. למעלה מ- 80% מאובדני המטוסים הראשונים נבעו

More information

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא:

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: שאלה 1 עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: 99 80 50 15 40 34 30 22 10 13 20 13 9 8 א. ב. ג. האם העץ

More information

Eight Lights Eight Writes

Eight Lights Eight Writes Background for the Teacher This collection of eight poems for use on Hanukkah is for teens and adults. None of these, save one, were written with Hanukkah in mind; however, all use images of light. Additionally,

More information

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית.

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית. בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. א. משך הבחינה: שעה ורבע מועד הבחינה: חורף תשס"ז, 2007 מספר השאלון: 406 016107, א נ ג ל י

More information

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה כנס חינוך משנה מציאות מכון מופ"ת המכללה ע"ש דוד ילין מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה ד"ר רינת ארביב-אלישיב ד"ר ורדה צימרמן 1 מבוא נשירת מורים היא תופעה חברתית המתרחבת

More information

The Impurity of the Birthing Mother and Her Korban

The Impurity of the Birthing Mother and Her Korban The Impurity of the Birthing Mother and Her Korban Based on an article by Rabbanit Sharon Rimon Source 1: Vayikra Ch. 12 א ג ל אמ ר. ה מ ש ל- א הו ה, י ר ב ו י ד י כ ה ש א ל אמ ר, ל, א ר י ש נ י ל-ב א

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Loving the Trees (Elementary

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014

BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014 BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014 V I S I O N A R Y The Importance of Vision by Tony Mayo W hen he launched the USA Today national newspaper 25 ago, Allen Neuharth, the CEO of Gannett Company

More information

Shaar HaYichud The Gate of Unity By The Holy Rabbi Dov Ber of Lubavitch

Shaar HaYichud The Gate of Unity By The Holy Rabbi Dov Ber of Lubavitch ש'' ח'' Shaar HaYichud The Gate of Unity By The Holy Rabbi Dov Ber of Lubavitch Translated and Annotated by Shimon Markel Edited by Rabbi A. Markel Copyright 2004 Chapter Twenty Three והנה בפרטיות בחי'

More information

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009 Adaptor's Notes: 1) This script is a composite of standard adaptation and formatting for the VoiceQ dubbing control system; this document is for reference only. Time codes should be accurate to the quicktime

More information

VFS-Virtual Flight School

VFS-Virtual Flight School קורס רישיון פרטי CVFR מבוא ב' לקורס טיס רישיון פרטי לימודי קרקע (המשך) גרסה 1.00 יסודות הטיס צוות VFS (בהתבסס בחלקים מסוימים על מידע מאתר (tayas.co.il צוות VFS נכתב ע"י: נערך ע"י: קהילת,VFS מודה מקרב לב

More information

שאלון ו' הוראות לנבחן

שאלון ו' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 406 016107, י ת ל ג נ א שאלון ו' )MODULE F( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Amortized Analysis Refers to finding the average running time per operation, over a worst-case sequence of operations. Amortized analysis differs

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

(MODULE E) ב ה צ ל ח ה!

(MODULE E) ב ה צ ל ח ה! סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה מועד הבחינה: קיץ תשס"ד, 2004 מספר השאלון: 016106 י ת ל ג נ א שאלון ה' (MODULE E) הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה ורבע בשאלון זה שני פרקים.

More information

WISDOM FROM ALL MY TEACHERS: CHALLENGES AND INITIATIVES IN CONTEMPORARY TORAH EDUCATION URIM Publications, 2003 Copyright ATID.

WISDOM FROM ALL MY TEACHERS: CHALLENGES AND INITIATIVES IN CONTEMPORARY TORAH EDUCATION URIM Publications, 2003 Copyright ATID. מלמדי מכל) " צט: תהלים שנאמר קיט( אדם הלומד איזהו אומר זומא בן ד מ" אבות פ" השכלתי." הוא ש טיפ אלא אינו אוהב אם החכמות כל היודע כי האומות חכמי אמרו יודע שאינו פ אע" התואואתמוילאאוהב אך הדעת. היא כי אחר

More information

ASTM UL / FM / BS abesco

ASTM UL / FM / BS abesco 7 ASTM UL / FM / BS 93 - 4 5 6 7 8 9 0 3 4 5 6-8 9 - CP - 30 0 MORTAR FR INSERTS OR PUTTY PADS FOR ELECTRICAL BOXES * ** 0 mineral wool + Acrilic sealant FIRECLAMP A FIRECLAMP A or CP - 30 Acrilic sealant

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

eriktology The Writings Book of Ecclesiastes [1]

eriktology The Writings Book of Ecclesiastes [1] eriktology The Writings Book of Ecclesiastes [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

More information

Forgive us, pardon us, grant us atonement Parashat Shelach Lecha June 9, 2018 Rabbi Carl M. Perkins Temple Aliyah, Needham

Forgive us, pardon us, grant us atonement Parashat Shelach Lecha June 9, 2018 Rabbi Carl M. Perkins Temple Aliyah, Needham Forgive us, pardon us, grant us atonement Parashat Shelach Lecha June 9, 2018 Rabbi Carl M. Perkins Temple Aliyah, Needham There s a piyyut, a liturgical poem, in the Yom Kippur liturgy that I am sure

More information

1 5 5:1 Holy_bible_

1 5 5:1 Holy_bible_ 1 5 5:1 Holy_bible_1 4 1 5 כ שמע ויהי כל מלכי וכל מלכי ימה הירדן בעבר א שר האמרי א שר הכנעני Jos5:1 את על הים א שר הובי ש מפני הירדן את מי יהוה בני י שראל עד עברנו לבבם וימס רוח עוד בם ולא היה מפני בני

More information

Interrogatives. Interrogative pronouns and adverbs are words that are used to introduce questions. They are not inflected for gender or number.

Interrogatives. Interrogative pronouns and adverbs are words that are used to introduce questions. They are not inflected for gender or number. 1 Interrogative pronouns and adverbs are words that are used to introduce questions. They are not inflected for gender or number. 2 As a result of their nature, interrogatives indicate direct speech. Because

More information

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 ב"ה SHABBOS, 10 TAMMUZ - FRIDAY, 16 TAMMUZ, 5778 For local candle lighting times visit www.chabad.org/candles SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 PARSHAS CHUKAS After Minchah, read the fifth chapter of Pirkei Avos.

More information

JUDAISM AND INDIVIDUALITY

JUDAISM AND INDIVIDUALITY JUDAISM AND INDIVIDUALITY Setting the Stage Self Reliance by Ralph Waldo Emerson There is a time in every man s education when he arrives at the conviction that envy is ignorance; that imitation is suicide;

More information

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ז, 2017, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך 403 016104, מספר השאלון: אנגלית שאלון ג' (MODULE C) ג רסה א' הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה וחצי ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

ב "ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane

ב ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ב "ה ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice What we

More information

In the previous two classes, we discovered the spiritual dimension of our Self, the soul that

In the previous two classes, we discovered the spiritual dimension of our Self, the soul that AM I READY TO FIND MY SOUL MATE? PART III THE SEARCH FOR ETERNAL LOVE In the previous two classes, we discovered the spiritual dimension of our Self, the soul that is connected to God. We began to explore

More information

מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות

מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות שיעור מדדי מרכז מדדי מרכז הגדרה: מדדים סטטיסטיים המשקפים את הנטייה המרכזית של ההתפלגות מדדי מרכז מרכז ההתפלגות modeשכיח medianחציון meanממוצע שכיח MODE הגדרה: הנתון בעל השכיחות הגבוהה ביותר תכונות השכיח

More information

יומא דף נב ?רבי יוסי (B

יומא דף נב ?רבי יוסי (B Email your בחינה to dafaweek@gmail.com or fax it to (973) 860-1661 within one week of its release and we ll send it back marked, 'נ.בל If you prefer to mark your own test, email us or call for a copy of

More information

The festival of Sukkot, following on the heels of the High Holy Days, is not as

The festival of Sukkot, following on the heels of the High Holy Days, is not as Sukkot I The Sukkot Festival, the Sukkah, and the Four Species The festival of Sukkot, following on the heels of the High Holy Days, is not as widely celebrated nor as well understood as the holidays that

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

Raising the Holy Sparks

Raising the Holy Sparks בס"ד Raising the Holy Sparks A Short Essay by Rav Avraham Yitzchak HaCohen Kook From: Orot HaKodesh (Lights of Sanctity), Vol. 3, page 184 Translated and annotated by David Derovan A necessary Word or

More information

The eteacherbiblical team would like to welcome you to our Noah s Ark ebook and thank you for downloading.

The eteacherbiblical team would like to welcome you to our Noah s Ark ebook and thank you for downloading. The eteacherbiblical team would like to welcome you to our Noah s Ark ebook and thank you for downloading. As the year draws to a close, it s important to take a moment to pause and reflect on the year

More information